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Cart #starshipdodger_v2025_6-0 | 2025-09-14 | Code ▽ | Embed ▽ | License: CC4-BY-NC-SA
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A classic vertical shoot-em-up reminiscent of a famous space war movie. Written and created by a 9-year-old with the help of his dad.
Cart #starshipdodger-0 | 2025-09-12 | Code ▽ | Embed ▽ | License: CC4-BY-NC-SA
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v2025.6
The following changes have been introduced:

  • Implemented highscore recording
  • Implemented highscore initials
  • Eliminated continuous fire
  • Translated the help from Italian to English
    [Thanks to Heracleum for the valuable advice!]
    Cart #starshipdodger-0 | 2025-09-12 | Code ▽ | Embed ▽ | License: CC4-BY-NC-SA
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Congrats to both! Very fun and challenging 👍 I assume after stage 5 it will be the same but harder until gameover? My best: stage 10 and score 5k-something (it would be good to record the hi-score, you can use cartdata and dset/dget)


Bravi molto divertente e impegnativo! Continuate così a farne altri 👍 (è rimasta qualche label in italiano, soprattutto nell'Help) Altro dettaglio, di solito si tiene premuto il fire ma avete usato btnP() che di default ha una sua tempistica di ripetizione (prima pressione un'attesa maggiore e poi ripetizione) che non è l'ideale per il fire, soprattutto perché avete anche gestito il countdown... che in realtà viene praticamente ignorato tenendo premuto con btnp, infatti il powerup "rapid fire" non si percepisce.


Bravissimi, gioco strutturato benissimo! Complimenti!!


The destructible boss is so good


Thanks everyone for the compliments, and especially to Heracleum for the valuable suggestions! We've implemented them in the new version v2025.6!



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