English:
Controls
In the start menu:
- to change selection: left / right
- to confirm choice: O
In game:
- Move: Arrow keys
- Interact: O (when shown)
- Spear attack: O (when unlocked)
- Magic attack: X (when unlocked)
- Reset / Restart: Open the menu with Enter and choose "Reset Cart"
Story
You want to join the kingdom’s knights, but first you'll have to prove yourself.
Luckily, you won't have to wait for a calamity to endanger the world just so you can rescue everyone.
Instead, you have to go through a short dungeon the knights have prepared for new recruits.
Behind the scenes
Looks like I finally finished my first game. ^^
Unfortunately, I also had to cut some content because I didn’t expect to reach the token limit on my first game.
Long story short.
The room with the last key was originally supposed to have a ladder that led to a room not shown on the map.
It would have featured a short fight against two of the eyes in a tight space.
After beating them, there would have been another ladder leading to the room where you meet the eyes for the first time.
The boss also got the short end of the stick.
He was supposed to actually move around.
For example, getting closer to the player as his health got lower.
Also, like the title states, this is supposed to be the start of a series of games.
Basically, in my attempt to learn programming, I'll try to make some games with different mechanics and loosely connect them through a story.
Who knows?
The next one might end up a platformer.
As long as my laziness doesn't get in the way. 😅
Last but not least, thanks for taking the time to give my game a try.
Since it’s my first game, I’d really appreciate any constructive criticism.
Deutsch:
Steuerung
Im Startmenü:
– Auswahl ändern: links / rechts
– Auswahl bestätigen: O
Im Spiel:
- Bewegen: Pfeiltasten
- Interagieren: O (wenn angezeigt)
- Speerangriff: O (wenn freigeschaltet)
- Magieangriff: X (wenn freigeschaltet)
- Neustart: Öffne das Menü mit Enter und wähle "Reset Cart"
Story
Du willst den Rittern des Königreichs beitreten, aber zuerst musst du dich beweisen.
Zum Glück musst du nicht warten, bis eine Katastrophe die Welt in Gefahr bringt, nur um alle zu retten.
Stattdessen musst du dich nur durch einen kleinen Dungeon, den die Ritter für neue Rekruten vorbereitet haben, durchschlagen.
Hinter den Kulissen
Sieht so aus, als hätte ich mein erstes Spiel endlich fertig. ^^
Leider musste ich auch einige Inhalte streichen, da ich nicht damit gerechnet hatte, das Token-Limit gleich bei meinem ersten Spiel zu erreichen.
Kurz gesagt.
Der Raum mit dem letzten Schlüssel sollte ursprünglich eine Leiter haben, die zu einem Raum führte, der nicht auf der Karte eingezeichnet war.
Dort hätte es einen kurzen Kampf gegen zwei der Augen auf engstem Raum gegeben.
Nachdem man sie besiegt hatte, hätte eine weitere Leiter zu dem Raum geführt, in dem man den Augen zum ersten Mal begegnet ist.
Der Boss war auch anders geplant.
Er sollte sich eigentlich bewegen.
Beispielsweise näher an den Spieler herankommen, wenn seine Gesundheit zur Neige geht.
Wie der Titel schon sagt, soll dies der Beginn einer Spielereihe sein.
Im Grunde werde ich, während ich versuche Programmieren zu lernen, versuchen einige Spiele mit unterschiedlichen Spielmechaniken zu entwickeln und sie lose durch eine Geschichte zu verbinden.
Wer weiß?
Das nächste könnte ein Plattformspiel werden.
Solange mir meine Faulheit nicht in die Quere kommt. 😅
Und zu guter Letzt: Danke, dass du dir die Zeit genommen hast, mein Spiel anzuschauen.
Da es mein erstes Spiel ist, wäre ich für konstruktive Kritik sehr dankbar.

Thank you for making this, it was fun to explore, especially the areas that we have to visit from multiple doors to complete.

It would be interesting to keep count of pots smashed and try to complete this with a minimum of those, since that's where replacement shields come from.

Nice short game! I can see the inspiration. My feedback is to increase spear's range to make it easier to hit any enemy safely.
[Please log in to post a comment]